Сьогодні у фейсбуці натрапила на цікаву гру "Де зустрічається яблуко в літературі?" Це заінтригувало. У коментарях читачів було чимало прикладів, згадалися мені прочитані твори. Наведу і свій -  з творчості Ліни Костенко,  яку не було названо.  В поезії "Листопад" "почервоніли яблука - циганки". Ще в іншій - "осінній сад ще яблучка глядить, листочок-два гойдає на гілляках". 

 А рядки з цього вірша захоплюють, спонукають до роздумів:

Виходжу в сад, він чорний і худий,  
йому вже ані яблучко не сниться.
Шовковий шум танечної ходи
йому на згадку залишає осінь. 

В цьому саду я виросла, і він 
мене впізнав, хоч довго придивлявся. 
В круговороті нефатальних змін
він був старий і ще раз обновлявся.

І він спитав: - Чого ж ти не прийшла
у іншу пору, в час мого цвітіння?

А я сказала: - Ти мені один о цій порі,  
об іншій і довіку. 

І я прийшла не струшувать ренклод
і не робить з плодів твоїх набутку. 

Чужі приходять в час твоїх щедрот,
а я прийшла  у час твойого смутку. 

Оце і є усі мої права. 
Уже й зникало сонце за горбами - 
сад шепотів пошерхлими губами
якісь прощальні золоті слова.


Отже, продовжую брати участь у літературній грі.  " У яких   творах зустрічаються  очі, перо, свіча?".  Як приклад наводжу одну із найулюбленіших поезій  Ліни Костенко. 

Очима ти сказав мені: люблю.
Душа складала свій тяжкий екзамен.
Мов тихий дзвін гірського кришталю,
несказане лишилось несказанним.

Життя ішло, минуло той перон.
Гукала тиша рупором вокзальним.
Багато слів написано пером.
Несказане лишилось несказанним.

А приклад свічі є, звичайно, у поезії Івана Малковича" Із янголом на плечі"

Краєм світу, уночі, при Господній при свічі хтось бреде собі самотньо із янголом на плечі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу